0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo
منو
logo
logo

راهنمای خرید اسکوتر برقی برای بزرگسالان

راهنمای خرید اسکوتر برقی برای بزرگسالان

راهنمای خرید اسکوتر برقی بزرگسالان

راهنمای خرید اسکوتر برقی بزرگسال: به دلیل فراوانی و تنوع در مدل‌های اسکوتر برقی موجود در بازار، یکی از دغدغه‌های بزرگسالان در هنگام خرید اسکوتربرقی، آشنا نبودن با برندها، مدل‌ها و کارایی هرکدام است. ما در این مقاله قصد داریم شما را برای انتخاب بهترین اسکوتر برقی متناسب با نیازتان راهنمایی کنیم.

در ابتدا این نکته را متذکر می‌شویم که در هنگام خرید اسکوتر برقی توجه داشته باشید که اسکوترها دو نوع هستند:

اسکوترهای برقی تعادلی (SmartBalance)

اسکوترهای برقی دسته دار (eKickScooter)

اسکوترهای برقی تعادلی یا همان اسمارت بالانس در مقایسه با اسکوترهای برقی دسته دار از قدرت موتور پایین‌تری برخوردارند. در نتیجه امکان پیمایش مسافت‌های طولانی با این نوع از اسکوترها امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر اسکوترهای برقی تعادلی بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارند و مناسب کودکان و نوجوانان هستند.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد اسکوترهای برقی مناسب بزرگسالان صحبت کنیم، اما اگر نیاز دارید که در مورد تفاوت این دو نوع اسکوتر برقی بیشتر بدانید شما را به مطالعه “مقایسه اسکوتر برقی دسته دار تاشو با اسکوتر برقی تعادلی ” دعوت می‌کنیم.

و اما نوبت به اسکوترهای برقی دسته دار می‌رسد. این اسکوترهای فوق‌العاده جذاب علاوه بر جنبه تفریح و سرگرمی، جنبه کاربردی هم دارند و می‌توانند به طور کامل جایگزین وسایل نقلیه بنزینی شوند. این اسکوترهای برقی مناسب ترددهای درون شهری هستند.

قبل از اینکه به فاکتورهای مهم در خرید اسکوتر برقی برای بزرگسالان بپردازیم توجه شما را به چند نکته کوتاه و تامل برانگیز جلب می‌کنیم!

اگر جزو دوستداران محیط زیست هستید نکته مهم در مورد اسکوترهای برقی دسته دار این است که برخلاف دیگر وسایل نقلیه، هیچگونه گاز گلخانه‌ای مضری تولید نمی‌کنند و این موضوع، آنها را جایگزین خوبی برای وسایل نقلیه سنتی بنزینی کرده است. آنها انتخاب مناسبی برای دوستداران محیط زیست هستند. 

با خرید اسکوتر برقی دسته دار دیگر با استرس ناشی از بررسی مداوم قیمت بنزین و پر کردن باک خودرو خداحافظی کنید.

با انتخاب یک اسکوتر برقی دسته دار می‌توانید مقداری پول نقد در دراز مدت پس انداز کنید زیرا کارکرد و نگهداری آن‌ها بسیار ارزان‌تر از ماشین‌ها یا موتورسیکلت‌ها است. به علاوه، دیگر لازم نیست نگران هزینه‌های گران بیمه یا هزینه‌های تعمیر باشید.

مزایای اسکوترهای برقی دسته دار به همین جا ختم نمی‌شود.

آنها فوق العاده سبک و جمع و جور هستند و این موضوع، حمل و نقل آنها را آسان می‌کند. زمانی که قصد دارید به محل کار یا مقصد مورد نظر خود در سطح شهر بروید، اسکوترهای برقی دسته دار گزینه‌ای عالی برای پیمایش در خیابان‌های شلوغ هستند. آنها برای کسانی که نمی‌خواهند با دردسر پیدا کردن جای پارک یا معطل شدن در ترافیک دست و پنجه نرم کنند، عالی هستند.

همچنین سواری یک اسکوتر برقی (ekickscooter) می‌تواند در سلامتی شما نقش مهمی ایفا کند. اسکوتر برقی یک روش فوق العاده برای انجام تمرینات ورزشی در حین تفریح است. شما می‌توانید سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشید و ماهیچه‌های پای خود را تقویت کنید. علاوه بر این با موتور بی‌صدای آن، زمانی که از آرامش یک سواری انفرادی لذت می‌برید، نگران برهم زدن آرامش کسی نخواهید بود.

اما چیزی که واقعاً اسکوترهای برقی دسته دار را متمایز می‌کند لذت کامل سواری است. آنها وسیله‌ای جدید و پرجنب و جوش برای تردد هستند که باعث می‌شوند دوباره احساس کودکی در شما زنده شود. چه در حال تردد در سطح شهر باشید و چه درحال تفریح، اسکوترهای برقی دسته دار (ekickscooter) تجربه‌ای منحصر به فرد و هیجان انگیز را ارائه می‌دهند که لذت آن را فراموش نخواهید کرد.

اسکوتر برقی دسته دار عمدتاً در بین بزرگسالان بسیار محبوب است. تعداد اسکوترهای برقی در خیابان‌های ایران هر روز در حال افزایش است. معمولا افرادی که از سفرهای خارج از کشور برمی‌گردند، یکی از این محصولات را در آنجا مشاهده و یا امتحان کرده‌اند و پس از بازگشت به کشور، به دنبال خرید یکی از آنها هستند.

راهنمای خرید اسکوتر برقی بزرگسال

فاکتورهایی که در انتخاب یک اسکوتر برقی باید در نظر گرفت

به دلیل فراوانی گزینه‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین اسکوتر برقی دسته دار متناسب با نیازهای خود، می‌تواند بسیار دشوار باشد. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید اسکوتر برقی خود در نظر بگیرید.

قیمت و بودجه: تعیین بودجه هنگام خرید اسکوتر برقی ضروری است. گزینه‌های مختلفی در بازار موجود است که از مدل‌های مقرون به صرفه گرفته تا مدل‌های سطح بالا را شامل می‌شود. در مورد سقف حداکثر هزینه خود تصمیم گرفته و در نظر بگیرید که چه ویژگی‌هایی برای شما ضروری هستند.

ظرفیت باتری: در نظر بگیرید که چه میزان قصد دارید با اسکوتر برقی خود سفر کنید. ظرفیت باتری، تعیین می‌کند که با یک بار شارژ کامل، چه مسافتی را می‌توانید بپیمایید. توجه به ظرفیت باتری در انتخاب یک اسکوتر برقی که بتواند به درد ماجراجویی‌های شما بخورد، ضروری است.

حداکثر تحمل وزن: مطمئن شوید که اسکوتر برقی انتخابی شما می‌تواند وزن شما و هر محموله اضافی را که قصد حمل آن را دارید تحمل کند. اگر قرار است شخص دیگری علاوه بر شما از اسکوتر استفاده کند، بررسی تحمل وزن اسکوتر برقی نیز بسیار مهم است. معمولا اسکوترهای دسته دار قادرند وزنی حدود 90 تا 150 کیلوگرم را جابجا کنند.

قابلیت‌های سرعت: اسکوترهای برقی قابلیت‌های سرعت متفاوتی دارند. مهم است که سرعت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که از نظر قانونی، میزان سرعت مجاز در منطقه شما چقدر است. برخی از اسکوترهای برقی دسته‌دار حالت‌های سرعت متفاوتی دارند که به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز بین سرعت‌های مختلف سوئیچ کنید.

فن آوری‌ها و ویژگی‌های ایمنی: ایمنی باید همیشه در اولویت باشد. به دنبال اسکوترهای برقی با ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و شب نما باشید تا شما را در جاده قابل مشاهده و ایمن نگه دارد. برخی از اسکوترهای برقی نیز دارای ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند ترمز E-ABS ، ترمزهای دیسکی و کروز کنترل هستند.

هنگامی که به دنبال بهترین اسکوتر برقی برای بزرگسالان هستید، مقایسه مدل‌های مختلف و خواندن نظرات افراد در مورد آن اسکوتر برقی، برای تصمیم گیری آگاهانه ضروری است.

تحقیقات خود را انجام دهید، مدل‌های مختلف را مقایسه کنید و توضیحات هر اسکوتر برقی را بخوانید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. چه به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه باشید یا یک مدل رده بالا، قطعا یک اسکوتر برقی در فروشگاه هابی سنتر وجود دارد که برای شما مناسب است.

برندها و مدل‌های محبوب اسکوتر برقی برای بزرگسالان

وقتی صحبت از اسکوترهای برقی به میان می‌آید، چندین برند و مدل محبوب وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

یکی از برندهای محبوب، شیائومی Xiaomi است که به خاطر اسکوترهای برقی مقرون به صرفه و باکیفیت خود، در بازار شناخته شده است. اسکوترهای برقی شیائومی در چند مدل تولید شده‌ که دارای ویژگی‌های چشمگیری مانند ظرفیت باتری قابل قبول و سرعت‌های بالا هستند که آنها را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به یک وسیله حمل و نقل مطمئن و کارآمد نیاز دارند.

برند شیائومی

یکی دیگر از برندهای اصیل و محبوب در بازارهای جهانی، برند سگوی ناین بات Segway-Ninebot است. اسکوترهای برقی سگوی ناین بات با طیف وسیعی از مدل‌ها، برای نیازها و بودجه‌های مختلف تولید شده‌اند. همچنین اسکوترهای برقی Segway-Ninebot به دلیل طراحی خلاقانه و ویژگی‌های پیشرفته، به گزینه‌ای عالی برای کسانی تبدیل شده‌اند که دوست دارند اسکوتر برقی با آخرین فناوری روز دنیا داشته باشند.

برند سگوی

برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر هستند، برند کوگو Kugoo یک برند محبوب است که چندین مدل اسکوتر برقی را با قیمت‌های مقرون به صرفه و ویژگی‌های مناسب ارائه می‌دهد. اسکوترهای برقی کوگو در حالی که به اندازه برخی دیگر از برندهای موجود در بازار شناخته شده نیستند، اما از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردارند و آپشن‌های کاملی دارند.

 

scooter kugoo

علاوه بر این برندهای محبوب، بسیاری از برندها و مدل‌های اسکوتر برقی دیگر از برندهای کمتر شناخته شده نیز در بازار موجود هستند که می‌توانید با جستجو در فضای اینترنت از کم و کیف آنها مطلع شوید. قطعا با انجام تحقیقات جامع و مقایسه مدل‌ها و برندهای مختلف، می‌توانید اسکوتر برقی مناسب با نیاز و بودجه خود را بیابید.

راهنمای خرید اسکوتر: بررسی انواع مختلف اسکوترهای برقی دسته دار برای بزرگسالان

با پیشرفت تکنولوژی، نحوه رفت و آمد ما نیز تغییر یافته است. همانطور که پیشتر گفته شد، سگوی ناین بات یک برند پیشرو با طیف وسیعی از اسکوترهای برقی برای بزرگسالان در بازار است که نیازهای مختلف را برآورده می‌کند.

این شرکت محصولات خود را در کلاس‌های مختلف تولید و روانه بازارهای جهانی کرده است. که هرکدام خصوصیات بارز مخصوص به خود را دارد.

 

اسکوترهای برقی سگوی ناین بات کلاس E: انتخابی اقتصادی، برد پیمایشی متوسط، طراحی کم حجم

برای مثال در مدل E25A که مدل ارتقا یافته‌ی E25 است، ظرفیت باتری حدود 6000 میلی آمپر در نظر گرفته شده که مناسب مسافت‌های 15 تا 20 کیلومتری است. البته در این مدل امکان اضافه کردن پک باتری اضافه جهت افزایش میزان پیمایش وجود دارد. همچنین از نقاط قوت این مدل می‌توان به موتور 300 واتی آن اشاره کرد.

 

قیمت و خرید اسکوتر برقی ناین بات E25

اسکوترهای برقی سگوی ناین بات کلاس F: جذاب، زیبا، کاربردی

برجسته‌ترین مدل‌های سری F از برند سگوی ناین بات، F30 ،F25 و F40 هستند که هرکدام قابلیت‌های خاص خود را دارند.

مقایسه اسکوتر برقی سری F ناین بات

F25 اقتصادی‌ترین گزینه از این خانواده است. برد پیمایش 25 کیلومتری، توانایی عبور از شیب‌های 15 درجه و موتور 250 واتی، نقاط برجسته‌ی این مدل است.

F30 مدلی میان رده و همچنان اقتصادی با ویژگی‌های ارتقا یافته‌ نسبت به F25 است. برد پیمایش 30 کیلومتری، توانایی عبور از شیب‌های 20 درجه و موتور 300 واتی، باعث شده‌اند که F30 محبوب قلب‌ها باشد.

F40 نسخه تقویت شده از این خانواده است و به دلیل ویژگی‌های برتر، قطعا از قیمت بالاتری برخوردار است. برد پیمایش 40 کیلومتری با موتور 350 واتی، قادر است شیب‌های 20 درجه را به راحتی درنوردد.

اسکوترهای برقی سگوی ناین بات کلاس G: مناسب مشکل پسندان

شاید بتوان تمام کلام را در این یک مصرع خلاصه کرد: آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری.

معمولا هر شرکتی در بین محصولات خود یک گل سرسبد دارد و شاید گل سرسبد برند سگوی ناین بات اسکوترهای برقی کلاس G باشد.

متاسفانه تنها یک مدل از این سری تحت عنوان Ninebot KickScooter MAX G30E در ایران موجود است که خوشبختانه در مجموعه هابی سنتر قابل عرضه است. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به طراحی اسپورت‌تر نسبت به سایر مدل‌ها، رنگ بندی خاص بدنه با تزیینات زرد رنگ، موتور 350 واتی، قابلیت پیمایش 65 کیلومتری، شارژر داخلی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که حداکثر سرعت در تمامی مدل‌های برند سگوی ناین بات (موجود در کشور)، 25 کیلومتر بر ساعت است.

اسکوتر برقی دسته دار تاشو سگوی ناین بات مکس جی 30 ای

نکاتی برای مراقبت از اسکوتر برقی

حتی اگر بهترین برند اسکوتر برقی را با بالاترین کیفیت خریده باشید، عدم نگهداری صحیح، می‌تواند شما را به سرعت دچار دردسر کند. زیرا این اسکوترها در گروه لوازم الکترومکانیکی قرار می‌گیرند. به این معنی که در اسکوترهای برقی مجموعه‌ای از قطعات مکانیکی و الکترونیکی در کنار هم قرار گرفته و باهم در تعامل هستند.

نکته اول: شستشوی اسکوتر برقی

از شستن اسکوتر برقی جدا خودداری کنید. همانطور که گفتیم بخشی از اجزای این دستگاه، الکترونیکی هستند و میانه خوبی با آب ندارند. اگر به هر دلیلی آب به داخل اسکوتر برقی نفوذ کند به سرعت به آن آسیب زده و باید خود را برای هزینه‌های گزافی آماده کنید. برای نظافت اسکوتر برقی خود از یک پارچه نمناک استفاده کنید.

نکته دوم: نگهداری از باتری اسکوتر برقی

بی شک باتری اسکوترهای برقی گران است. در واقع بخش زیادی از قیمت یک اسکوتر را بابت باتری آن که از نوع لیتیوم یون است پرداخت کرده‌اید. باتری‌های لیتیومی محاسن بسیاری دارند، اما از سوی دیگر نگهداری صحیح در طول عمر آنها اهمیت بسیاری دارد.

از جمله نکات مهم در نگهداری از باتری اسکوتر برقی می‌توان به نحوه شارژ، مدت زمان شارژ، محیط استفاده از نظر شرایط جوی (رطوبت) و میزان جریان کشی از آنها اشاره کرد. بنابراین بهاین نکات توجه کنید:

1- به صورت مداوم از اسکوتر برقی خود استفاده کنید. باتری اسکوترهای برقی نباید برای مدت زمان طولانی بدون استفاده باشد.

2- باتری را برای مدت زمان طولانی در شارژ قرار ندهید.

3- نگهداری اسکوترهای برقی در محیط‌های مرطوب (منظور شهرهایی با آب و هوای مرطوب) می‌تواند اثرات مخربی روی باتری اسکوتر برجای بگذارد.

4- هرگز به اسکوتر برقی فشار نیاورید. اگر وزن شما بیش از مقدار مجاز تعیین شده برای اسکوترتان است یا در شیب‌های سربالایی تند با آن حرکت می‌کنید، قطعا فشار زیادی به باتری اسکوتر وارد می‌شود و این موضوع مستقیما بر روی طول عمر باتری اثرگذار است.

در مرحله سوم، بررسی منظم لاستیک‌ها ضروری است. آنها را پمپاژ کرده و با آج کافی آماده غلتیدن نگه دارید. لاستیک‌های طاس می‌توانند چسبندگی اسکوتر را در جاده کاهش دهند و مانور آن را دشوارتر کنند و حتی باعث تصادف شوند. همیشه زمانی که تایرها شروع به کچل شدن کردند، به سرعت تعویض کنید تا حداکثر ایمنی و عملکرد را حفظ کنید.

در نهایت، وقتی کارتان با اسکوتر برقی خود تمام شد، آن را به درستی در مکانی خشک و خنک و به دور از اشعه‌های خشن خورشید نگهداری کنید. نگهداری صحیح اسکوتر می‌تواند به جلوگیری از هر گونه آسیب ناشی از عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا رطوبت کمک کند. محل نگهداری مناسب نیز از تجمع گرد و غبار جلوگیری کرده و به حفظ وضعیت کلی اسکوتر کمک می‌کند.

این نکات حرفه‌ای می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که اسکوتر برقی شما برای سال‌های آینده در شرایط درجه یک باقی می‌ماند. آن را تمیز نگه دارید، آن را به درستی شارژ کنید، لاستیک‌ها را بررسی کنید و آن را  در مکان مناسبی پارک کنید. با رعایت این نکات می‌توانید طول عمر اسکوتر برقی خود را افزایش دهید و هر بار از سواری نرم و ایمن تری لذت ببرید.

راهنمای خرید اسکوتر برقی بزرگسال: انتخاب بهترین فروشگاه اسکوتر برقی

زمانی که شما قصد خرید یک اسکوتر برقی را دارید، انتخاب فروشگاه مناسب ضروری است. شما به فروشگاهی نیاز دارید که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، نیازهای شما را درک کرده و بهترین گزینه‌ها را برای برآورده کردن آنها ارائه دهد. همچنین مهم است که عواملی مانند خدمات مشتری، گارانتی و پشتیبانی محصول را در نظر بگیرید.

 

برچسب ها : # # اشتراک گذاری

3 پاسخ به “راهنمای خرید اسکوتر برقی برای بزرگسالان”

  1. نادر شاه گفت:

    به زودی ما ایرانی ها هم مثل بقیه دنیا ارزش این اسکوترها رو درک میکنیم
    فوقالعاده هستن

  2. امیریل گفت:

    مطلب بسیار جامع و کامل بود .
    سپاس از شما

  3. محمد حسن ایمانی گفت:

    ممنون از مطالب مفیدی که انتشار میدید.
    بسیار استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://hobbycenter.ir/?p=5005
لینک کپی شد
X
تماس با ما