0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo
منو
logo
logo
تعمیر اسکوتر برقی. اولین و برترین مرکز تخصصی تعمیرات انواع اسکوتر برقی در تهران| هابی سنتر

تعمیر اسکوتر برقی

اولین و معتبرترین مرکز تخصصی تعمیر اسکوتر برقی در تهران با مدیریت مهندس وارسته، آماده ارائه خدمات تعمیر انواع اسکوتر برقی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران توسط تیم متخصص هستیم.

برای ثبت سفارش تعمیر اسکوتر برقی و مشاوره قبل از آن با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

آموزش تعمیر اسکوتر برقی

هشدار جدی در رابطه با تعمیر اسکوتر برقی!!!

با رونق گرفتن بازار اسکوترها، مراکز تعمیرات اسکوتر برقی زیادی راه اندازی شده است. متاسفانه در این بین افراد سودجو با آگاهی و دانش اندک در علم الکترونیک و عدم آشنایی کامل با اسکوترهای برقی، خود را تعمیرکار حرفه‌ای اسکوتر برقی جا زده و آسیب‌های جبران ناپذیری را به دستگاه وارد می‌کنند. در این ویدئو با هم می‌بینیم که پس از تعمیرات غیراصولی و ناشیانه، چه اتفاقی برای اسکوتر برقی مشتری افتاده است.

لطفا از سپردن اسکوتر خود به مراکز غیر معتبر جدا خوداری کنید.

آموزش ریست کردن اسکوتر برقی

در این ویدئو قصد داریم تا روش صحیح ریست کردن اسکوتر برقی را آموزش دهیم. توجه داشته باشید ریست  اسکوتر فقط در مواردی که در فیلم توضیح داده شده، انجام شود در غیر این صورت امکان وارد شدن آسیب به برد و نیاز به تعمیر اسکوتر برقی وجود خواهد داشت .

آموزش نگهداری باتری اسکوتر برقی

در این ویدئو قصد داریم تا تمام نکات مهم در زمینه حفظ و نگهداری باتری اسکوتر برقی آموزش دهیم. با رعایت نکات ذکر شده از آسیب و خرابی باتری پیش گیری شده و نیاز به تعمیر اسکوتر برقی در آینده را کاهش می‌دهد.

آموزش تشخیص برد 2 تکه اسکوتر از برد 3 تکه

اسکوترهای موجود در بازار از لحاظ برد به دو دسته 3 برد و 2 برد تقسیم می‌شوند. از آنجایی که برد 2 تکه در اسکوتر از مرغوبیت کافی برخوردار نمی‌باشد و در صورت خرابی و نیاز به تعمیر، قابل تعمیر نیست. در این ویدئو قصد داریم تا نحوه تشخیص اسکوتر 2 برد و 3 برد را آموزش دهیم.
از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی بین این اسکوترها وجود ندارد. بنابراین برای کسی که قصد خرید اسکوتر برقی را دارد، تشخیص اینکه اسکوتر 2 برد یا 3 برد است، دشوار است. تفاوت‌های بسیار کوچکی بین این اسکوترها وجود داره که در فیلم بیان شده است.

سوالات متداول در زمینه تعمیر اسکوتر شارژی

چشمک زدن چراغ قرمز روی اسکوتر به معنای خراب شدن یا آسیب دیدن برد الکتریکی آن است و تا زمانی که ایراد توسط متخصص مربوطه برطرف نشود این مشکل باقی خواهد ماند و لازم است حتما به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

اکثر مشتریان عزیز که اسکوتر را خریداری می‌کنند، پس از مدتی با این مشکل رو برو می‌شوند. این مشکل بیشتر از باتری اسکوتر می‌باشد. وقتی باتری خراب شود این مشکل برای اسکوتر به وجود می‌آید و با تعویض باتری مشکل حل خواهد شد.

اگر اسکوتر برقی شما اصلاً شارژ نمی‌شود دو حالت پیش خواهد آمد.
۱- شارژر اسکوتر خراب شده است که می‌توانید شارژر را از فروشگاه اسکوتر هابی سنتر تهیه نمایید.
۲- باتری اسکوتر برقی خراب شده است. برای تهیه باتری اسکوتر شارژی می توانید از فروشگاه اینترنتی هابی سنتر اقدام به خرید بفرمایید.
3-بر روی شارژر اسکوتر، یک چراغ LED وجود دارد، تا زمانی که به رنگ قرمز است یعنی در حال شارژ کردن اسکوتر می‌باشد. لذا زمانی که رنگ آن سبز شد باید از شارژ جدا شود.

چرخ‌های اسکوتر برقی موتورهایی از نوع براشلس هستند و دارای سه سیم برای قدرت موتور جهت چرخیدن و پنج سیم برای سنسورهای داخل چرخ، هستند. اگر در مدار اتصالی وجود داشته باشد، موتور سفت شده و در این مواقع اسکوتر روشن نمی‌شود. توصیه ما این است که اسکوتر را جهت تعمیر به تعمیرکار مجاز اسکوتر تحویل دهید. این ایراد از جمله خطاهایی هست که حتما باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

در این حالت اسکوتر شما احتمالاً مشکل برد دارد. برای حل این مشکل باید برد اسکوتر تعمیر یا تعویض گردد.

گاهی اوقات مشتریان عزیز که اسکوتر را خریداری می‌کنند بعد از مدتی با این مشکل رو برو می‌شوند. این مشکل بیشتر از برد می‌باشد. در این حالت باتری را از برد جدا کنید. برای تعمیر برد به مرکز تعمیرات اسکوتر برقی مجاز مراجعه کنید.

مراحل ریست را باید درست انجام دهید. اسکوتر نباید در حین ریست کردن، به آن تکان وارد شود. باید آنرا صاف کنید و دو طرف اسکوتر با هم موازی باشند.
اگر این کار را انجام دادید و درست نشد، احتمالا اسکوتر شما، حالت ریست را در حافظه ذخیره کرده است. در این حالت باید حافظه اسکوتر شما پاک شود.

این مشکل ممکن است ابتدا از شارژر و یا سوکت شارژر باشد. همچنین ممکن است مشکل از مدار داخلی برد باشد. اما در بیشتر مواقع مشکل از باتری است.
وقتی باتری اسکوتر خراب می‌شود این مشکل پیش می‌آید. در کل وقتی شارژر را به اسکوتر متصل می‌کنیم باید چراغ شارژر قرمز شود که نشان دهنده شارژ شدن اسکوتر است و وقتی چراغ قرمز رنگ به رنگ سبز تبدیل شد یعنی دستگاه شارژ شده است.
اما اگر اسکوتر ایراد داشته باشد این چراغ از ابتدا به رنگ سبز روشن می‌شود .

این مشکل به علت وزن کم اسکوتر سوار است. اسکوتر سواران با وزن متعادل 30 کیلوگرم می‌توانند بدون لرزش از اسکوتر استفاده کنند.
همچنین نحوه قرارگیری پا بر روی اسکوتر مهم است. توصیه می‌شود با کفش روی اسکوتر بایستید. اگرهم وزن کمی دارید با کوله پشتی امتحان کنید.

همچنین می‌توانید زمانی که روی اسکوتر هستید مقداری زانوی خود را خم کنید تا لرزش کمتر شود.

در صورتی که با رعایت موارد فوق لرزش اسکوتر برطرف نشد و همچنین لرزش‌هایی در هنگام سوار و یا پیاده شدن از آن به وجود آمد، حتما باید برای بررسی و رفع ایراد به مرکز تعمیرات اسکوتر برقی مراجعه نمایید.

ممکن است شارژر شما خراب شده باشد (تقلبی باشد). یا اینکه باتری اسکوتر شما خراب یا فاسد شده است.
در چنین شرایطی با فروشنده تماس بگیرید و از اصل بودن کالا اطمینان حاصل فرمایید.

اسکوترها معمولا وزن بین ۳۰ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم را تحمل می‌کنند. اما اگر به اسکوتر فشار وارد شود شاسی اسکوتر دچار شکستگی شده و به قسمت برد الکترونیکی آسیب وارد می‌شود. بزرگترین خطر، شکستگی شاسی است که باعث می‌شود سیم‌های اسکوتر پاره شوند و اتصالی بوجود آید و در نتیجه آتش سوزی را به همره دارد.

علت خاموش نشدن هرکدام از چراغ‌های اسکوتر شما می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد به طور مثال: ممکن است یکی از دو ژیروسکوپ اسکوتر خراب شده باشد. شما می‌توانید این مشکل را با خرید یک ژیروسکوپ جدید و اضافه کردن آن به بردتان برطرف کنید.

اما برای راهنمایی بهتر پیشنهاد می‌شود با متخصصان تعمیرات اسکوتر برقی هابی سنتر مشورت کنید.

هرچه سریع‌تر قاب اسکوتر را باز کنید و سوکت باتری را جدا کنید. سپس با سشووار رطوبت ناشی از آبخوردگی اسکوتر را خشک کنید. هرگز بعد از آبخوردگی سعی نکنید اسکوتر را روشن کنید. حتی بعد از خشک کردن اسکوتر، مجددا سوکت باتری را متصل کنید زیرا ممکن است بین پایه‌های قطعات و المانهای برد اسکوتر سولفاته زده باشد که باعث خسارت و یا حتی سوختگی قطعات می‌شود. بهتر است هر چه سریع‌تر برای بررسی و سرویس به مرکز تعمیرات اسکوتر برقی مراجعه کنید .

دلایل خرابی اسکوتر برقی

خرابی اسکوترهای برقی دلایل مختلفی دارند. از جمله آنها می‌توان به آسیب‌های فیزیکی مانند شکستگی قطعه مهمی مانند شاسی و قاب اسکوتر اشاره کرد. همچنین بروز ایراد و یا سوختگی در الکترو موتور، مشکل در باتری اسکوتر و یا تمام شدن طول عمر آن، می‌تواند عملکرد اسکوتر را دچار مشکل کند. در کنار این مسائل موارد تخصصی‌تری مانند آسیب، اتصالی و یا سوختن برد الکترونیکی، سوختن و یا آسیب ماژول بلوتوث نیز وجود دارند. هر کدام از این مشکلات به دلایل مختلفی از جمله وارد شدن فشار و ضربه، برخورد با آب، استفاده در مکان‌های نامناسب، استفاده از قطعات بی‌کفیت داخلی و… بروز می‌کنند.

هابی سنتر مرکز تخصصی تعمیر اسکوتر شارژی در تهران
باتری اسکوتر برقی

اقدامات صحیح در زمان خرابی اسکوتر برقی

 قبل از هر اقدامی با واحد تعمیرات اسکوتر برقی مجموعه هابی سنتر تماس بگیرید. برای این کار می‌توانید از مشکل به وجود آمده یک ویدئوی کوتاه برای ما در اپلیکیشن واتس اپ ارسال کنید. پس از بررسی مشکل توسط تیم فنی، درصورتیکه امکان رفع خرابی توسط خودتان وجود داشته باشد، توضیحات لازم برای شما ارسال می‌شود. در غیر اینصورت برای تعمیر اسکوتر برقی خود نیاز است تا اسکوتر خراب را به واحد فنی هابی سنتر ارسال کنید.

با توجه به اینکه مرکز فنی تعمیرات اسکوتر برقی مجموعه هابی سنتر در شمال تهران منطقه تجریش واقع است اما از تمام نقاط کشور تعمیرات پذیرفته می‌شود.

از کجا بدانیم که اسکوتر برقی خراب است؟

اسکوترهای برقی بدون دسته، دارای 2 چراغ وضعیت هستند. هنگامی که اسکوتر روشن می‌شود یک چراغ سبز در یک سمت آن، روشن و ثابت می‌ماند. این چراغ باتری اسکوتر برقی می‌باشد که با توجه به میزان شارژ باتری، تغییر رنگ می‌دهد.

چراغ دوم بر روی اسکوتر برقی، چراغ وضعیت و یا چراغ Error اسکوتر برقی است. در وضعیت نرمال زمانی که پای شما روی هر کدام از پدال‌های اسکوتر قرار می‌گیرد، این چراغ به رنگ سبز روشن می‌شود. این بدان معنی است که اسکوتر سالم و آماده‌ی حرکت است.

اما در صورتی که پیش از روشن کردن اسکوتر برقی و یا قبل و بعد از قرار دادن پاها بر روی پدال، این چراغ به صورت قرمز چشمک زن و یا قرمز ثابت و یا قرمز همراه با صدای بوق باشد، این بدان معنی است که اسکوتر برقی خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

معتبرترین مرکز تعمیر اسکوتر شارژی در تهران | هابی سنتر

خرابی‌های شایع در اسکوترهای برقی

  1. 1. روشن نشدن اسکوتر برقی
  2. 2. اسکوتر روشن می شود اما خاموش نمی‌شود.
  3. 3. با وصل کردن شارژر به اسکوتر، چراغ شارژر چشمک می‌زند.
  4. 4. چراغ وضعیت اسکوتر چشمک های متوالی قرمز، می‌زند.
  5. 5. اسکوتر برقی به یکباره زیر پا خاموش می شود.
  6. 6. باتری اسکوتر در زمان کوتاهی شارژ خالی می‌کند.
  7. 7. یک یا هر دو چرخ اسکوتر ، به صورت پله پله می‌چرخد.
  8. 8. اسکوتر برقی شارژ نمی‌شود.
  9. 9. زاویه پدال‌های اسکوتر جهت حرکت تغییر کرده است.
  10. 10. اسکوتر برقی به یک سمت با سرعت کمتری می‌چرخد.
  11. 11. بلوتوث فعال نمی‌شود و صدایی از آن شنیده نمی‌شود.
  12. 12. چرخ‌های اسکوتر کاملا قفل است، بطوری که با دست هم نمی‌چرخد.
  1. 13. چراغ جلوی اسکوتر یا چراغ‌های روی چرخ های اسکوتر (درصورت وجود)، بصورت ثابت روشن مانده است.
  2. 14. در هنگام سوار یا پیاده شدن اسکوتر برقی، اسکوتر به شدت می‌لرزد.
  3. 15. زمانی که می‌خواهیم اسکوتر را روشن کنیم، فقط چراغ‌ها یک لحظه چشمک زده و اسکوتر برقی روشن نمی‌شود.
  4. 16. سرعت اسکوتر، نسبت به قبل کمتر شده است.
  5. 17. فقط یکی از چرخ‌های اسکوتر برقی حرکت می‌کند.
  6. 18. زمان سوار شدن روی دستگاه، اسکوتر به سرعت از زیر پا فرار می‌کند.
  7. 19. شکستگی شاسی اسکوتر برقی
  8. 20. شکستگی قاب اسکوتر برقی
  9. 21. خراب شدن کلید روشن و خاموش اسکوتر، سوکت شارژ اسکوتر یا شارژر اسکوتر
X
تماس با ما