0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo
منو
logo
logo

انواع کوادکوپتر دردنیا

dji mavic air2

کواد کوپتر چیست؟

کوادکوپتر (به انگلیسی: Quadcopter یا Quadrotor) یکی از انواع پهپادها است. کواد کوپترها نوعی هواگرد بالگردان هستند و در دستهٔ چندپروانه‌ ای ها جای دارند. به علت استفاده از چهار ملخ در چهار طرف این دستگاه ها آن را کواد (به معنی چهار )کوپتر می نامند. کواد کوپترها به دلیل داشتن قدرت مانور فوق‌العاده و پروازهایی با تعادل بالا از کاربردهای بسیار گسترده برخوردارند انواع بسیاری دارند

انواع کواد کوپتر

در سالیان اخیر و با پیشرفت چشم گیر در طراحی ،عرضه و تولید کواد کوپترها توجه صنایع مختلفی از جمله صنعت سینما و تبلیغات ، کشاورزی ،کارخانه ها و سازمان های نقشه برداری بیش از پیش به این نوع از پهپادها جلب کرده‌ است. لذا روزانه پیشرفت چشم‌گیری در امکانات و پرواز این نوع از پرنده‌ها مشاهده می‌کنیم. کواد کوپترها در زمینه‌های تحقیقاتی، نظامی، تصویر برداری و تفریحی و سمپاشی از کاربرد بالا و روزافزونی برخوردارند. همچنین مدل‌های دارای سرنشین آن نیز تولید شده‌است و در حال تکمیل است.

امروزه یکی از تفریحات پر طرفدار کواد کوپترهای تفریحی و حرفه‌ای تصویر برداری می‌باشند. که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بازار بزرگی از محصولات رادیو کنترلی را در جهان به خود اختصاص داده‌است. امروزه مسابقات پهپادها هم در سراسر نقاط جهان برگزار می‌شود که در دو دستهٔ داخل ساختمان و ریس. وجود دارد و شرکت کنندگان می‌توانند در این دو دسته به رقابت بپردازند .

کواد کوپتر های آموزشی

این نوع از DRONE ها عموما جهت سرگرمی و شروع آموزش استفاده از کوادکوپترهای پیشرفته تر استفاده میشود. یکی از مهم ترین ویژگی های این مدل از کواد ها قیمت پایین و ارزان بودن آنهاست. و در کنار این امکانات مناسب و مختلفی که درون این محصولات قرار گرفته بسیار قابل توجه است. این پرنده ها توسط برندهای مختلفی در دنیا تولید میشود و تنوع بسیاری دارد . از بهترین نمونه کواد های آموزشی میتوان کواد کوپتر SYMA z6SH005S19 gps و … را نام برد.

از جمله امکانات مختلف و متنوع در کواد های آموزشی میتوان به :

داشتن دوربین برای ثبت عکس و فیلم

قابلیت ارسال تصویر زنده

جی چی اس و بازگشت به خانه

چراغ های ال ای دی

بدنه تاشو … اشاره کرد.

این امکانات به صورت پایه و نیمه حرفه ای بر روی این پرنده ها قرار دارد. و هرچه کواد کوپتر شما کامل تر و حرفه ای تر شود سطح کیفی این امکانات نیز افزایش پیدا میکند.

انواع کواد کوپتر در دنیا:

در سینما

استفاده از کواد کوپتر در ضبط تصاویر اصطلاحا هوایی لانگ شات و عریض یا همان نماهای هلی شات استفاده بسیاری دارد . در گذشته ضبط تصاویر هوایی با استفاده از هلیکوپتر های واقعی و بزرگ انجام میشد که علاوه بر هزینه بالا زمان زیادی برای آن ثبت میشد. امروزه با استفاده از کواد کوپتر ها هم در صنعت بزرگ سینما و هم در رسانه ها و فیلم های تبلیغاتی تصاویر بی نظری را میتوان در فضاهای باز ویا بسته ثبت کرد. از ویژگی های این نوع پرنده ها میتوان به ضبط با کیفیت بسیار بالا تصاویر ، همچنین استفاده از لرزشگیر (گیمبال ) ها با تعداد محور های بالا اشاره کردکه جهت افزایش کیفیت کمک بسیاری میکنند. یکی از مهم ترین انواع کواد کوپتر دردنیا کواد های سینمایی هستند..

کواد کوپتر ها در کشاورزی

استفاده از پهپاد ها در صنایع کشاورزی در سراسر جهان در حال افزایش است. پرنده هایی که با توانایی پروازی و حمل بار بالا میتوانند مخازن سم پاشی و یا کودهای مایع را باخود حمل کنند. از گذشته تا به حال برای سم پاشی مزارع بزرگ از هواپیماهای سبک سم پاش استفاده میشد که نیازمند زمان و هزینه بالایی بود و علاوه بر آن نزدیک بودن زمین کشاورزی به باند فرود یکی عوامل مهم در این روش سم پاشی بوده است. با استفاده از پهپادهای مخصوص سم پاشی به راحتی میتوان بدون نیاز به باند فرود ، بدون مصرف سوخت ،هزینه به نسبت پایین ، قابلیت پاشش دقیق ،استفاده در چند روز مختلف و…این کار را انجام داد. یکی از انواع کواد کوپتر دردنیا کواد سم پاش است..

کواد کوتر های حمل بار

شرکت های بزرگ پستی و فروش آنلاین همیشه از تکنولوژی های مرتبط به فعالیت خودشان استقبال کره اند. همانطور که میدانیم استفاده از ربات ها در رستوران و شرکت های پستی و فروشگاه های آنلاین برای همه مردم دنیا جذاب بوده. و حالا نوبت به کواد کوپترها رسیده است. علاوه بر ارسال و تحویل بسته هایی از جمله مرسولات پستی و … درون ها میتوانند در زمان وقوع بلاهای طبیعی و خرابی مسیر های دسترسی و… بسته های امدادی را نیز به دست نیازمندان برسانند. این پرنده ها با قدرت بالای موتور و باطری خود نسبت به سایرین امکان پرواز های بلند مدت تری را دارند.

کواد کوپتر های نفر بر

امروزه با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی در کواد کوپتر ها کاربردهای بسیاری به آن افزوده میشود. یکی از قابلیت های جدیدی که طراحان به کواد کوپتر ها با تغیر و تقویت قدرت موتور ها و افزایش توان باطری افزوده اند توانایی حمل افراد است. این طرح به صورت آزمایشی در برخی از کشورها اجرا شده و مشاغلی مانند پلیس از آن استفاده نموده اند. به جد میتوان گفت علاوه بر صنایع و هنر کواد کوپتر ها بر آینده حمل و نقل نیز تاثیر بسیاری دارند. به زودی یکی از مهم ترین انواع کواد کوپتر دردنیا کواد های نفر بر خواهد بود.

امروزه استفاده از کواد کوپتر ها در مشاغل و صنایع مختلف تاثیر بسیاری دارد. به طوری که آینده بسیاری از مشاغل تحت تاثیر انواع کواد کوپتر ها خواهد بود و این پرنده های دوست داشتنی کمک بسیاری به ما خواهند کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://hobbycenter.ir/?p=2426
لینک کپی شد
X
تماس با ما