0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo
منو
logo
logo

ماشین های سریع و خشن کنترلی (RC)

rc ofroad car

ماشین های رادیو کنترلی

ماشین های آر سی یا همان رادیو کنترلی امروزه یکی از محبوب ترین سرگرمی های جذاب و حتی پر هیجان در دنیا به شمار میروند. این سرگرمی که در چند سال اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد مدتی است که در کشور ما نیز طرفداران زیادی پیاده کرده . ماشین کنترلی (RC) بهتر بگویم ماشین های کنترلی آر سی انواع بسیار مختلف و متفاوتی دارند که در این مقاله به صورت کامل به آنها میپردازیم.

انواع ماشین های رادیو کنترلی

این اتوموبیل های رادیو کنترلی به انواع مختلفی تقسیم میشوند که شامل :

ماشین های کنترلی سرعتی

ماشین های قدرتی

اتوموبیل های سرعتی/قدرتی

ماشین های راه سازی و عمرانی و…میشوند.

ماشین های کنترلی قدرتی

این نوع از محصولات آر سی عموما به شکل اتوموبیل های آفرودی طراحی شده و توانایی های حرکتی بسیار بالایی دارند. یکی از نکات قابل توجه موجود در این ماشین ها وجود سیستم فنر بندی و تعلیق حرفه است . در کنار این قرار گیری دو دیفرانسیل و یا بیشتر درون این ماشین ها باعث میشود قدرت موتور به همه چرخ ها منتقل شود و این اتوموبیل ها بتوانند در شیب ها و مسیر های خارج از جاده از جمله زمین های شنی و ماسه ای،صخره و سنگ،چاله های آب و …حرکت کنند.

ماشین های آر سی سرعتی

اتوموبیل های کنترلی سرعتی همانطور که از نام آنها پیداست توانایی حرکت با سرعت های بالا را دارند. به علت داشتن موتور با قدرت بالا ،باطری پر توان ،بدنه سبک ،طراحی ویژه و… این ماشین ها قابلیت سرعت گیری بالایی را دارند. برخی از این اتوموبیل ها میتوانند در زمان کمی به سرعتی حدود 100 کیلومتر بر ساعت و یا حتی بیشتر از آن دست پیداکنند که خود توانایی بسیار ویژه ای است.

ماشین کنترلی سرعتی و قدرتی

این دسته از اتوموبیل های رادیو کنترلی ترکیبی از هر دو نسخه ماشین توضیح داده شده در بالا هستند. در طراحی این اتوموبیل ها سعی شده تا علاوه بر سرعت بالا توانایی های آفرودی نیز به آنها اضافه گردد. قرارگرفتن یک سیستم تعلیق حرفه ای در کنار جلوبندی و قطعات مفصلی با کیفیت و همچنین اضافه شدن دیفرانسیل ها و لاستیک های مخصوص در کنار یک موتور قدرتمند. این ترکیب باعث گردیده تا ما با یک اتوموبیل آفرودی پرقدرت طرف باشیم.

ریموت کنترل

ریموت کنترل گونه ای از ماشین کنترلی (RC) ها به شکلی خاصی طراحی گردیده که استفاده آن هارا آسان نماید. در واقع فرمان دهی و حرکت چرخ ها از روی ریموت توسط قطعه ای انجام میشود که خود ظاهری شبیه به فرمان و یا در بعضی موارد لاستیک اتوموبیل دارد. شما به هر میزانی که فرمان را به طرفین بچرخانید چرخ ها نیز به همان شکل تغیر زاویه میدهند. حرکت رو به جلو و عقب نیز از طریق یک شاسی که به شکل پدال طراحی شده انجام میگیرد. همچنین در برخی از ریموت کنترل ها مواردی از جمله میزان قدرت،زاویه چرخ ،قفل چرخ و … قابل تنظیم است.

ماشین های کنترلی عمرانی و راه سازی

یکی از متفاوت ترین دسته بندی در محصولات RC ماشین آلات عمرانی و راه سازی هستند.

از نمونه های این ماشین ها میتوان به :

انواع بیل های مکانیکی

کامیون

لودر و گریدر

غلطک

تاورکرین و… اشاره کرد .

این ماشین آلات عمرانی میتوانند با توانایی هایی که دارند عملیات هایی مانند خاک برداری، حمل بار ، بلند کردن بار و… را در اشل و مقاسی خود انجام دهند.

فروش ماشین کنترلی

مجموعه هابی سنتر در ایران به عنوان عرضه کننده انحصاری بسیاری از برند های بزرگ و مطرح جهانی در زمینه تولید ماشین کنترلی (RC) از جمله MYTOYS، WLTOYS و … فعالیت میکند. شما دوستان میتوانید با مراجعه به این مجموعه و بازدید محصولات از طریق اینستاگرام و وب سایت رسمی هابی سنتر از سراسر ایران اقدام به خرید بفرمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://hobbycenter.ir/?p=2332
لینک کپی شد
error: Content is protected !!
X
تماس با ما